Schrijver Bericht
hutdehooge
13/7/2010 21.10 uur ned 1

Van het programma "vinger aan de pols" met Gordon.

Zijn handelsmerk is de bulderende lach. Als iemand de mooie kant van het leven weet te waarderen is het Gordon, de 40 jarige zanger, presentator, dj en jurylid . Toch wordt de zanger geplaagd door een aantal ziektes, waar menig mens zwaar depressief van zou worden.
Het begon 10 jaar geleden, toen reuma bij hem werd geconstateerd. Daarna volgden diabetes , chronische bronchitis en psoriasis. Het is met name deze laatste ziekte, die hem vaak zijn levenslust ontneemt.
Psoriasis is een huidziekte die grote rode, vaak schilferende, plekken op de huid veroorzaakt. De ziekte is ongeneeslijk en leidt bij veel mensen tot sociaal isolement en schaamte.
Schaamte is ook het gevoel dat bij Gordon overheerst. Dat vertelt hij Pia Dijkstra in zijn huis in Zuid-Afrika. De man, die zich graag voordoet als de grote hedonist, durft zich alleen in het donker uit te kleden en weigert zijn huid te tonen. Om de ziekte enigszins onder controle te houden gebruikt hij medicatie, die ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. Als alles hem teveel wordt, vlucht hij naar Kaapstad; de enige plek waar hij echt zichzelf kan zijn.

(Eerder uitgezonden op 2 juni 2009)

@panamera
Pascal

Je bent het 'knippen en plakken' nog niet verleerd zie ik.
Ik kan me die uitzending al niet meer echt herinneren.
Dus ik denk dat ik maar eens ga kijken.

hutdehooge
Ik zeg niks

of ik kan heel snel type