wwjb
 |
Advies: accepteer psoriasis en stop met Neoral
Hoewel ik behalve van zijn liedjes geen fan van Gordon ben, heb ik deze herhaling van Vinger a/d Pols met belangstelling gevolgd, omdat uit de vooraankondigingen bleek, dat het ook over zijn psoriasis zou gaan.
Zelf heb ik al 50 jaar psoriasis (sinds m'n 5e levensjaar) en kan nu makkelijk zeggen dat ik het volledig heb geaccepteerd. Maar zelfs toen ik nog tiener was, maakte ik er niet zo'n probleem van als Gordon. En toen zat ik er veel erger onder dan ik bij Gordon ooit gezien heb: knieën, enkels, ellebogen, onderrug, hoofd (onder het haar) én, wat ik het erste vond: op mijn handen. Voordeel is, dat je het dan wel moet bespreken om te zeggen dat het niet besmettelijk is. Daarnaast heb ik ook artritis psoriatica. Het is mij uit de uitzending niet duidelijk geworden of Gordon ook die vorm van reuma heeft, maar dat is dan dus echt niet zo uitzonderlijk. Dus ik zou Gorden willen adviseren z'n eigen lichaam te leren accepteren, en zeker niet doorgaan met het slikken van Neoral. De problemen die je dan krijgt zijn veel groter dan de kwaal! Lekker van de zon genieten en regelmatig een duik in (zout) water helpen subliem en het is nog lekker ook. Dan gaat het daarna wel iets meer jeuken, maar lang niet zo erg als een muggenbeet. Dan mag jo ook nog eens heerlijk aan de schilfertjes pulken. |